Article header image

Marktaandeel NPO Radio 2 opnieuw gestegen

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode augustus-september 2019 zijn bekendgemaakt. NPO Radio 2 blijft marktleider en ziet het aandeel stijgen naar 12,4 procent. In de vorige periode was dat 11,9 procent.

Het aandeel van Radio 538 is opnieuw gedaald. Het is nu 10,6 procent en was in de periode juli-augustus 11,0 procent. Qmusic ziet het aandeel stijgen van 9,7 naar 10,1 procent. Qmusic noteert in de doelgroep 20-49 jaar nu overigens een marktaandeel van 15,8 procent, Radio 538 loopt met 15,9 procent aandeel in die doelgroep nog slechts een fractie voor. Deze afstand was nog nooit eerder zo klein.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.763 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 24 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Bron: NLO/BM

Terug naar overzicht