dinsdag 16 januari 2018

Landelijke publieke radiozenders verliezen marktaandeel

In de periode maart – april 2011 hebben de landelijke publieke radiozenders 1,6 procent marktaandeel verloren. Dat blijkt uit de cijfers van het Continue Luisteronderzoek, uitgevoerd door Intomart GfK in opdracht van het Radio Advies Bureau.

Radio 1 wist nog 0,1 procent te winnen en staat nu op 8,2 procent marktaandeel. Radio 2 levert 0,9 procent in en houdt 9,5 over. 3FM verliest 0,3 procent en daalt naar 9,8 procent. Radio 4 behaalt 2,0 procent na een verlies van 0,1 procent. Radio 5 heeft nu 2,9 procent na een verlies van 0,4 procent. Zelfs Radio 6 verliest 0,1 procent en heeft nu nog een aandeel van 0,2 procent.

Radio 538 is opnieuw marktleider. Het station heeft nu 12,0 procent marktaandeel na een winst van 1,0 procent. Ook Q-music stijgt, met 0,2 procent naar 6,9 procent. Veronica boekt een winst van 0,3 procent en heeft nu 5,2 procent. Ook 100%NL, Arrow Classic Rock en Slam!FM realiseren een lichte winst.

In de periode maart – april luisterden Nederlanders gemiddeld 195 minuten per dag naar de radio. Dat is een daling ten opzichte van de periode januari – februari, toen de gemiddelde luistertijd nog 204 minuten was.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen