Article header image

Geslaagd 2019 voor Talpa Network Radio

Het gezamenlijk marktaandeel van de radiozenders van Talpa Network (in de doelgroep 20-49 jaar) is gestegen van 41,1 procent in 2018 naar 42,2 procent in 2019. Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica bereiken samen wekelijks 7,1 miljoen unieke luisteraars. Dit blijkt uit de dinsdag door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.

Marc Adriani, Content & Programma Directeur bij Talpa Network Radio: “We kijken terug op een goed jaar en zijn tevreden met de resultaten. En dat is een groot compliment voor alle collega’s van 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica. Frank Dane heeft zich bewezen als een waardige opvolger van Edwin Evers, Radio 10 is de snelste groeier in 10+, 20-49 jaar en 30-59 jaar. Sky Radio is populair vanwege de non-stop formule en de kerstperiode. En de start van het programma Veronica Inside zorgt voor een flinke groei in de avondspits bij Radio Veronica. We hebben zin in 2020.”

Radio 10
Radio 10 is in 2019 weer de sterkste groeier in 10+, 20-49 jaar en 30–59 jaar. In de doelgroep 20-49 jaar groeit de zender 28 procent en in de doelgroep 10+ 16 procent. In de kerndoelgroep 30-59 jaar groeit het marktaandeel met 15 procent naar 12,5 procent. Ook in de online beluistering is een flinke stijging zichtbaar, het aantal streamluisteraars is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar.

Sky Radio
Sky Radio blijft in 2019 ongewijzigd populair met 3,1 miljoen luisteraars per week. Vooral in de doelgroep 20-49 jaar heeft het non-stop muziekstation een mooi jaar achter de rug met als kers(t) op de taart 3,5 miljoen luisteraars in de meetperiode nov-dec ‘19. Hiermee is Sky Radio de absolute bereiksleider in deze doelgroep in de kerstperiode. Vrouwelijke luisteraars in de doelgroep 20-49 jaar waarderen de kerstprogrammering van het muziekstation bovendien met het rapportcijfer 8,0 (bron: RadioCall, Sky Radio, december 2019).

Radio 538
Radio 538 is in 2019 marktleider in de doelgroep 20-49 jaar met 16,3 procent marktaandeel. De radiozender is de nummer één van Nederland en ook de ochtend- en middagshow van 538 staan aan de top met een gemiddeld marktaandeel van 19,4 procent en 17,2 procent. Ook weet 538 van alle radiostations in Nederland de meeste luisteraars te bereiken, maar liefst 3,3 miljoen.

Radio Veronica
Radio Veronica weet in 2019 haar marktaandeel te stabiliseren. In de belangrijkste kerndoelgroep Man 20-49 jaar is de radiozender gestegen naar 5,8 procent marktaandeel. Het aandeel van de middagshow Veronica Inside stijgt van 4,5 procent naar 5,3 procent in 20–49 jaar en in Man 20-49 jaar zelfs van 5,2 procent naar 6,7 procent.

Digital
Het digitale bereik van alle Talpa Network stations is gestegen naar 4,2 miljoen streamluisteraars gemiddeld per maand. JUKE zit in een groeispurt en verwelkomt niet alleen nieuwe luisteraars op haar platform, maar ook nieuwe stations. Onlangs zijn Linda.Radio en Shout Out gestart.

Bron: Talpa Network/BM

Bericht delen