Article header image

538 opnieuw in actie voor War Child

Van 9 tot en met 16 maart 2012 trekt Radio 538 opnieuw voor War Child met een truck door land om zoveel mogelijk geld op te halen voor oorlogskinderen. De Radio 538 deejays bezoeken acht verschillende steden. De hele week zijn er activiteiten te beleven op de pleinen waar de truck verschijnt. Er komen veel artiesten optreden. Ook is er een talentstage waarbij Nederlands zangtalent kans maakt op een platencontract.

Radio 538 gaat voor de actie deze keer niet samenwerken met RTL Nederland, maar met SBS Broadcasting. SBS 6 registreert de volledige actieweek en besteedt er dagelijks uitgebreid aandacht aan in Shownieuws. De volledige 538 voor War Child actieweek is 24 uur per dag live te volgen op TV 538 en op de evenementenkanalen van UPC en Ziggo.

Met de eerste 538 voor War Child-actie heeft de zender in 2011 648.000 euro opgehaald. Dankzij de geld- en productsponsoring van 80 bedrijven is de actie volledig gesponsord tot stand gekomen: van drukwerk, via reclamecampagne, internetgebruik, podia, tenten en videoschermen tot artiesten. Dit betekent dat de opbrengst van de actie helemaal naar de hulpprogramma’s van War Child is gegaan. 54.000 oorlogskinderen in twaalf landen konden worden geholpen.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen