YouTube-serie Mega Extreem, gesponsord door Snickers, is succesvol
zondag 4 juni 2023

YouTube-serie Mega Extreem, gesponsord door Snickers, is succesvol

StudioM, EssenceMediacom, Snickers en Talpa Network zijn een samenwerking aangegaan met de realisatie van de YouTube-serie Mega Extreem.

In Mega Extreem daagt Snickers Stefan de Vries en zijn crew uit om uit hun comfortzone te stappen en hun meest extreme en best scorende video’s nogmaals uit te voeren. Stefan reist af naar Amerika om daar samen met Julia Heetman, Sean Demmers en Frank van der Slot diverse opdrachten uit te voeren.

De eerste opdracht was simpel maar extreem: ‘Ga de allerhoogste achtbaan ter wereld in, maar probeer niet te schreeuwen!’. De video bereikte binnen twee dagen #4 in de lijst van Trending op YouTube. Gezamenlijk met de tweede en derde aflevering, ‘Rijden tot de benzine op is en overnachten waar we eindigen’ en ’24 uur ghost hunten in het meest bespookte hotel ter wereld’, bereikt deze serie al meer dan één miljoen organische views.

Het doel van de samenwerking tussen StudioM, EssenceMediacom, Snickers en Talpa Network is het creëren van zichtbaarheid en het overbrengen van de merkbelofte van Snickers op de Gen-Z doelgroep: mét Snickers stap je eenvoudig en vertrouwd uit iedere comfortzone en kun je de hele wereld aan.

Om deze merkbelofte te vertalen naar relevante content is een match gemaakt tussen de merkwaarden van Snickers en het influencerprofiel van Stefan de Vries. De match heeft geresulteerd in spraakmakende content naar wens van de Gen-Z doelgroep. Zo durf je door het nemen van een Snickers toch wél die achtbaan in te stappen of op zoek naar geesten te gaan. Kortom: geen stroeve reclamepraatjes, maar natuurlijke en humoristische merkintegratie.

Robert Hillebrand, Portfolio Manager Snickers: “Met deze campagne willen wij de jongere generatie aanspreken: met Snickers kun je net dat stapje verder gaan, uit je comfortzone, zelfs in mega extreme situaties. Snickers geeft je net dat extra duwtje om samen met jouw crew deze challenges aan te gaan en dit komt perfect tot uiting in de video’s van Stefan.”

De laatste aflevering is zondag 4 juni om 12.00 uur te zien op het YouTube-kanaal van Stefan de Vries. De laatste opdracht is ’24 uur het beste vs. het slechtste in New York’.

Bron: Talpa Network/BM

Bericht delen