Article header image
Article header image

IMTC 2019: 12 maart in De Hallen Studio’s

De International Media Top Convention is een initiatief van BM en consultancybureau 3Rivers. Kopstukken uit de (inter)nationale media-wereld bespreken tijdens een diner de jongste ontwikkelingen in de branche. 

Gastheer Rick Nieman zal op dinsdag 12 maart 2019 opnieuw de International Media Top Convention (IMTC) presenteren. De Hallen Studio’s in Amsterdam vormen deze keer het decor voor het keynotes & diner evenement, dat voor de zesde keer zal plaatsvinden. Lees hier de uitgebreide terugblik op de laatste editie. Of bekijk hier de hoogtepunten.

 

Broadcasters Zenden uit, Kabelaars Distribueren, Producenten Produceren en Adverteerders Adverteren. Dit was tot een jaar of twintig geleden het overzichtelijke ecosysteem van de Media. Al vanaf de eeuwwisseling, toen AOL Time Warner kocht (voor meer dan 150 miljard!) en Endemol werd gekocht door Telefonica, rommelt het in de waardeketen.

Adverteerders bleven tot voor kort redelijk trouw aan hun rol, maar ook hier zijn (met name gedreven door de wegvallende distributiedrempel en het door streamingdiensten veroorzaakte gewenning aan het reclamevrij kijken) grote veranderingen gaande. Adverteerders interesseren zich ook in toenemende mate steeds meer voor het zelf investeren in content. Tegelijk zijn mediabureaus zich bewust van het feit dat hun business model dient te worden aangepast. Consultancy bedrijven tenslotte zijn volop bezig de advertising services markt te penetreren.

Een ongekend dynamisch speelveld. De jaarlijkse IMTC richt zich op de fundamentele veranderingen in de mediawereld vanuit het perspectief van de adverteerder. Wie anders dan Sir Martin Sorrell kan deze ontwikkelingen op 12 maart het best duiden: hij begon vorig jaar opnieuw voor zichzelf met zijn investeringsvehikel S4 Capital en heeft zeer ambitieuze plannen. De overname van digital advertising agency MediaMonks markeerde de start van zijn nieuwe activiteiten, waarvan we in de komende maanden nog zeel veel zullen horen. Sir Martin ontvouwt tijdens de IMTC zijn strategie en de voortgang van de uitvoering.

TV4 was een van de broadcasters in Europa die het snelst heeft gereageerd op de grote veranderingen in de televisie markt. CEO Casten Almqvist formuleerde een nieuwe, gewaagde strategie en vormde de marktleider in Zweden om van een business-to-business naar een business-to-consumer gerichte organisatie. Casten verduidelijkt tijdens de IMTC hoe deze transformatie is verlopen en legt uit hoe zijn vernieuwde team met een geïntegreerde content strategie de adverteerder opnieuw aan zich heeft weten te binden.

Google speelt in de adverteerdersmarkt een belangrijke rol en is zeer innovatief. Mailine Swildens, voorheen werkzaam bij onder andere Publicis, is verantwoordelijk voor het Creatieve Technologie Team in Parijs. Zij zal een aantal showcases behandelen uit de praktijk, allemaal rond het boeiende thema van creatie, technologie en innovatie in advertising.

Op de hoogte blijven van de mediastrategie van internationale topspelers en met (nieuwe of bestaande) relaties netwerken in informele sfeer? Neem contact op met Rob Klap op 035-6210150 of mail naar rob@fcklap.nl

 

BM organiseert de IMTC in samenwerking met: