dinsdag 16 januari 2018

WNL start nieuw seizoen met nieuwe uitstraling

Het tweede televisieseizoen van Omroep WNL is vandaag begonnen. Nieuwe programma’s, nieuwe presentatoren (Eva Jinek en Merel Westrik), nieuwe digitale platforms, een nieuw logo en complete re-branding. WNL en LBi Branded Content hebben samen hard gewerkt om dit nieuwe gezicht vorm te geven.

LBi Branded Content ontwikkelde een full media format strategie voor WNL en vertaalde dit naar een geheel nieuwe branding, welke zij heeft doorgezet naar tv, radio, print en alle digitale verschijningsvormen. Wat betreft tv is LBi verantwoordelijk voor de nieuwe WNL ident, de vertaling van de WNL brandstyle naar het nieuwe ochtendprogramma Vandaag de Dag en het nieuwe programma Eva Jinek op Zondag. Digitaal ontwikkelde LBi de website, Facebook, Twitter, Hyves en Youtube.

Robert Alblas, zakelijk directeur WNL: “Bij WNL hebben we deze zomer besloten om de omroep een ander gezicht te geven en LBi Branded Content gevraagd ons daarin te ondersteunen. De professionalisering die we in ons hoofd hadden toen we bij hen aanklopten is meer dan waargemaakt. LBi Branded Content heeft Omroep WNL naar een hoger niveau getrokken. We zijn dan ook zeer trots op het eindresultaat.”

Edwin Valent, global director LBi Branded Content: “Via onze unieke full media format strategie hebben we omroep WNL opnieuw geprofileerd op een manier die vooruitstrevend mag heten binnen de publieke omroep. Hierdoor heeft WNL geen losse programma’s, maar een complete oplossing waarin programma’s en platforms op een duidelijke wijze een eigen bijdrage leveren aan het geheel. We zijn Omroep WNL dan ook dankbaar voor het vertrouwen om deze vertaling en bijbehorende branding voor alle platforms, inclusief tv, door te hebben mogen voeren.”

Bron: Edwinvalent.nl/Broadcast Magazine

Bericht delen