dinsdag 16 januari 2018

VPRO Gids blijft Nederland 1, 2 en 3 hanteren

De VPRO Gids gaat niet over op het gebruik van de nieuwe netbenaming van de publieke omroep als NPO 1, 2 en 3. De gids blijft de televisieprogrammering publiceren onder de oorspronkelijke benaming Nederland 1, 2 en 3. De gids vindt wel dat het idee om een gezamenlijk merk te ontwikkelen op zich geen onzinnige gedachte is.

Dit meldt de VPRO dinsdag op de site van de omroep. “Zo’n merk kan vooral in de digitale omgeving een sterke betekenis hebben als het gaat om het gidsen van het publiek. Het is dan ook niet meer dan een marketingstrategie, die los staat van omroeppolitieke ontwikkelingen. Die marketingstrategie is nu nog niet voldoende uitgedacht, maar mag in geen geval ten koste gaan van de profilering van de omroepen als afzonderlijke merken.”

De VPRO Gids is van mening dat er tot nu toe nog niemand in geslaagd om een passend alternatief te verzinnen voor NPO, als merknaam voor de Nederlandse Publieke Omroep. De VPRO vindt het onverstandig om zo maar een nieuwe naam te geven aan de televisienetten en radiozenders; ijzersterke afzenders van herkenbare inhoud, afzenders die zijn geworteld bij het publiek. De VPRO Gids zal tot in lengte van dagen de televisieprogrammering van de publieke omroep blijven publiceren onder de noemers Nederland 1, 2 en 3.

Born: VPRO/Broadcast Magazine

Bericht delen