Unbranded bouwt podium Eurovisie Songfestival
Voor het tweede jaar op rij bouwt het Hilversumse bedrijf Unbranded het hoofdpodium en decor voor het Eurovisie Songfestival. Deze week rijden de eerste twee van in totaal twintig volgeladen trailers naar de Oekraïense hoofdstad Kiev.
Dat vertelt directeur Gaston van de Poel van het op het Media Park gevestigde Unbranded. Hij zegt zich ’erg gevleid’ te voelen door de prestigieuze opdracht. Naar het Eurovisie Songfestival kijken zo’n 200 miljoen mensen. Behalve het hoofdpodium bouwt het Hilversumse bedrijf in het beurzencomplex in Kiev ook de backstage-faciliteiten. Daartoe behoort de zogenoemde Green Room, waar deelnemende artiesten aan het einde van de competitie de uitslag afwachten.
Unbranded stuurt 15 tot 20 mensen naar Oekraïne voor het opbouwwerk. “Dat gebeurt in twee ploegen, de eerste drie weken de ene ploeg, daarna drie weken de andere”, aldus Van de Poel. Omdat de organisatie in Oekraïne aan de late kant is, wordt het podium minder ingewikkeld dan vorig jaar in Wenen.
Intussen is Unbranded ook in gesprek over de bouw van podium en decor voor de MTV Europe Music Awards, komend najaar in Londen.
Bron: G&E/BM