dinsdag 16 januari 2018

TROS stuurt BN'er de ruimte in

Tien BN’ers mogen strijden om een ruimtereis in het TROS-programma Sterren naar de Sterren, dat eind 2014 op tv moet komen. Michiel Mol van SXC organiseert de reis. Tuvalu Media en Simpel Media zijn de producenten.

“Het programma is meer dan een afvalrace alleen”, stelt Laurens Woldberg van Simpel Media maandag in De Telegraaf. “De kandidaten worden ook voorbereid op hun reis. Ze nemen het tegen elkaar op in diverse testen. Zo moeten ze bijvoorbeeld tijdens een race met een auto letten op tekens die naast de weg staan, gaan de kandidaten in een vluchtsimulator waarin ze worden blootgesteld aan enorme G-krachten en doen ze mee aan een gewichtsloosheidtest.”

De hoofdprijs kost de TROS een ton, waarvoor de winnaar een uurtje de lucht in kan. Programmaleider Gerard Baars vindt dat geen bezwaar. “De reis is een wezenlijk onderdeel van het programma, een studiodecor is bij wijze van spreken duurder. Neem Wie Is de Mol?, dat is toch ook veel meer dan BN’ers die op vakantie worden gestuurd?”

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen