dinsdag 16 januari 2018

Talpa USA nu officieel van start

Met de benoeming van Simon Jones tot CEO van Talpa Media USA is het Amerikaanse productiebedrijf van John de Mol’s Talpa officieel van start gegaan. Talpa Media USA gaat formats uit de eigen catalogus – waaronder The Voice, The Winner Is… en Dating in the Dark – produceren voor de networks en andere zenders in de Verenigde Staten.

Simon Jones, die zijn carrière begon als media-advocaat, werkt al ruim 20 jaar in de televisie-industrie: eerst in het Verenigd Koninkrijk bij firma’s als ITV en Fremantle Media, later bij SYCO Entertainment, zowel in Engeland als in Amerika. Jones was Controller of Business Affairs bij ITV, Executive Producer van American Idol bij Fremantle en Senior VP Operations voor The X Factor en Got Talent bij SYCO, het bedrijf van Simon Cowell. Naast zijn werk voor televisie, was Simon Jones ook actief in de evenementenbranche. Zo organiseerde hij met de X Factor-live tour een van de meest succesvolle arena tours in Groot-Brittannië ooit, naast een theaterversie van America’s Got Talent in Las Vegas. De afgelopen twee jaar werkte Simon Jones in de functie van COO aan de oprichting van SYCO USA.

Over zijn benoeming tot CEO van Talpa Media USA zegt Simon Jones: “Ik voelde me al bevoorrecht om hier in Los Angeles te mogen werken, want dit is echt het hart van de media-industrie. De ervaring die ik heb opgedaan met programma’s zoals Idol sluit prima aan bij de Talpa-catalogus. Maar het meest aantrekkelijke van de functie zit voor mij in de enorme rijkdom aan creativiteit bij Talpa, waaruit voortdurend nieuwe tv-shows voortkomen die de hele wereld over gaan. Voor mij is het een geweldige kans te kunnen werken bij zo’n dynamisch en ambitieus bedrijf, dat wordt geleid door John de Mol.”

Bron: Beeldenstormtv/Tienfan

Bericht delen