dinsdag 16 januari 2018

Succesvolle novembermaand voor Veronica

Dat lineair tv-kijken onder jongeren nog niet is uitgestorven blijkt uit de meest recente marktaandeelcijfers van Veronica. De zender heeft afgelopen maand zijn eigen records verbroken, waaruit blijkt dat men voor blockbusters en Amerikaanse hitseries nog altijd afstemt op Veronica.

In de doelgroep 20-34 jaar was Veronica afgelopen maand acht keer de tweede grootste zender van Nederland. Ook in de brede doelgroep 20-54 jaar weet Veronica de kijkers te boeien. Met een marktaandeel van 7,2 procent is dit de best scorende novembermaand in de geschiedenis van Veronica wanneer je 2011 – het jaar waarin Veronica de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal uitzond – niet meetelt.

In de doelgroep 20-34 jaar scoort de zender afgelopen maand een marktaandeel van 8,5 procent. Tijdens de SBS Presentatie 2015 vorige week kondigde zendermanager Carter Duong al aan in het nieuwe jaar weer terug te komen met zowel de goed scorende Meimaand Filmmaand als de November Premièremaand.

Dagblad NRC Handelsblad quote woensdag Duong in een artikel over jongeren en tv-kijken: “Gek genoeg zijn uitgerekend Amerikaanse films en series via digitale wegen makkelijk elders te krijgen, dus als je ergens desertie van tv-kijkers zou verwachten, dan is het op dit vlak. Veronica heeft zichzelf echter neergezet als autoriteit op dit gebied.”

Bron: SBS Broadcasting/Broadcast Magazine

Bericht delen