dinsdag 16 januari 2018

Ster-opbrengst 210 miljoen euro in 2012

Ster levert met een nettoresultaat van 210 miljoen euro in 2012 een substantiële bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Hieruit blijkt de waarde van met publiek geld gemaakte content, die Ster heeft kunnen vermarkten met de exploitatie van reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep.

De jaarcijfers van SPOT en RAB laten zien dat de reclamebestedingen in de televisie- en radiomarkt gedaald zijn. Over 2011 was de netto-opbrengst van Ster 209 miljoen euro. Algemeen Directeur Ster Arian Buurman is dan ook tevreden met het behaalde resultaat. “Het Nederlands publiek weet de prachtige programma’s van de publieke omroep goed te vinden. Het onderscheidend vermogen is groot. En dat is belangrijk. Ook Ster onderscheidt zich. Met waardevol onderzoek en met de ongeëvenaarde publieksprijs Ster Gouden Loeki. Bovendien lanceerden we in 2012 de second screen app Ster Extra, een innovatie waarmee we nieuwe conversie- en activatiemogelijkheden voor onze klanten hebben ontwikkeld. De kracht van de publieke omroep, de kracht van onze mediumtypen en de kennis en kwaliteit van Ster zorgen ervoor dat we over het afgelopen jaar 210 miljoen euro kunnen bijdragen aan de mediabegroting,” aldus Buurman.

Bron: Ster/Broadcast Magazine

Bericht delen