Article header image

Ster gaat vaste prijzen hanteren

Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd. Er komen vaste prijzen voor alle adverteerders - ongeacht hoeveel er wordt ingekocht - waar ook de bemiddelingskorting van 15 procent al in is verwerkt. De mogelijkheid om kortingen te krijgen vervalt.

Het aantal inkoopdoelgroepen wordt vereenvoudigd: de basis vormt de groep 25-67 jaar (werkend Nederland, met daarbinnen mogelijkheden om specifiek te richten op mannen/vrouwen, boodschappers en AB1). Daarnaast blijft een speciaal aanbod bestaan voor kinderen (3-12 jaar), jongeren, senioren en B-to-B.

Adverteerders en mediabureaus hoeven geen prijsonderhandelingen meer te voeren. Jaarcontracten zijn verleden tijd.

Ster meldt hierover het volgende: 'Omdat de prijzen vast komen te staan, kunnen onze gesprekken weer gaan over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om de campagnedoelstelling te realiseren? Wij beseffen dat het verwerken van de bemiddelingskorting in de vraagprijs op de korte termijn ongemak kan veroorzaken. Echter, voor de lange termijn zijn we ervan overtuigd dat het vereenvoudigen van de inkoopmogelijkheden en doelgroepen nodig is om te zorgen voor meer duidelijkheid, vrijheid, gemak en efficiency.'

Bron: Ster/BM

Terug naar overzicht