dinsdag 16 januari 2018

SPOT brengt Expertsessie Synced Advertising

Jarenlang was het een wedloop tussen twee media, maar in de jongste jaren groeien tv en online vooral naar elkaar toe. Tv-kijkers nemen steeds vaker een tablet op schoot. De adverteerder is hiervan de grote winnaar door zijn online campagne te synchroniseren met zijn tv-campagne.

Synced Advertising is twee jaar geleden geboren, maar nog lang niet bij iedereen even bekend. Hoogste tijd voor een Expertsessie. In samenwerking met Civolution, NPO en Mediasynced organiseert SPOT een bijeenkomst over dit onderwerp op 20 januari.

Reclame-effect is optimaler wanneer het over verschillende platforms wordt gerealiseerd, het liefst zo gelijktijdig mogelijk. Steeds meer bedrijven maken dit mogelijk door het gebruik van synchronisatie techniek. Een reclame-uiting op het ene platform wordt herkend, waarna realtime een reclame-uiting op het andere platform wordt uitgespeeld. Dit is in één zin wat het gebruik van sync technologie inhoudt.

Sync technologie wordt niet alleen gebruikt om reclame-uitingen aan elkaar te koppelen, maar ook om vanuit een programma-omgeving een 2nd screen app te activeren en kijkers zo te laten deelnemen aan een programma. Nederland is op dit gebied vooruitstrevend. SPOT is dan ook trots dat zij in samenwerking met de belangrijkste spelers in dit nieuwe veld op 20 januari een Expertsessie van 90 minuten kan organiseren.

De Expertsessie vindt plaats bij Endemol in Amsterdam. De sprekers zijn Mark van de Crommert (oprichter en eigenaar Mediasynced), Pim Hertogs (Senior Product Manager Civolution) en Joost Negenman (Senior Beleidsadviseur Research & Development NPO).

Meer informatie is hier te vinden.

Bron: SPOT

Bericht delen