woensdag 17 januari 2018

SKO levert kijkcijfers van campagnes BrandDeli

Na de release van de campagnedata voor RTL, SBS, Ster, Sanoma en Disney in juni 2016 worden per 9 januari 2017 de campagnedata van BrandDeli toegevoegd aan de online kijkcijfers. Dit is een belangrijke stap in het verkrijgen van inzicht in zowel het afzonderlijke bereik, alsmede het gecombineerde bereik voor video over alle platforms heen.

Met de release wordt het mogelijk om continu het bereik voor online commercials bij BrandDeli in doelgroepen te rapporteren (met uitzondering van de BrandDeli Kids campagnes). Er wordt backdata vanaf 1 oktober 2016 beschikbaar gesteld.

Sinds medio 2015 is SKO, als onderdeel van SKO-VIM, gestart met het meten van het aantal online playouts van direct ingekochte campagnes bij RTL, SBS, Ster, Sanoma, Disney en BrandDeli. Deze tellingen geven inzicht in het totale volume per campagne, branche, publisher en device, maar geven geen antwoord op de vraag hoeveel personen er contact hebben gehad met de campagne en wat hun profiel is. Met SKO-VIM is dat wel mogelijk. Door het combineren van panel- en censusdata worden bereik en kijkvolume in het SKO Online Panel nog nauwkeuriger gerapporteerd.

Voor de metingen van censusdata voor campagnes wordt gebruik gemaakt van het meetsysteem van Kantar Media dat middels het zogenaamde VAST-protocol relevante data meet. In de huidige opzet wordt voor elke campagne die door de Publisher wordt geboekt automatisch een SKOtag geplaatst die voor elke playout de relevante data mee-meet.

Robbert Beerens, Marketing & Strategy Director van BrandDeli: “Wij hebben intern hard gewerkt om de online BrandDeli campagnes binnen het SKO gemeten te krijgen. De cijfers bieden een mooi inzicht in het bereik van onze online campagnes en onze profielen.”

Bron: SKO/Broadcast Magazine

Bericht delen