Article header image

SKO en STIR willen onderzoeksgegevens integreren


SKO en STIR gaan onderzoeken of data uit hun onderzoeksprojecten gecombineerd kan worden. De organisaties willen nagaan of een dergelijke integratie inzicht kan geven in het totale kijkgedrag naar (tv-)content, crossmediaal bereik van televisiezenders/programma's, websites en campagnes. In eerste instantie betreft het een onderzoek naar de mogelijkheden en een proof of concept.

SKO meet in haar kijkonderzoek het kijkgedrag via het televisiescherm voor 180 zenders in de Nederlandse huishoudens en rapporteert sinds 2008 over uitgesteld kijken (via Harddisk, Settop Box of connected TV) via televisie in de dagelijkse cijfers. STIR geeft inzicht in het online gedrag van de mensen die websites bezoeken.

Sinds 2009 werken STIR en SKO al samen door over de maand februari het bereik en contacten van online bekeken televisieprogramma's te meten in het STIR-panel.

Bron: NLKabel/Telecompaper/SKO

 

Terug naar overzicht