woensdag 17 januari 2018

Sanoma/SBS zoekt nieuwe inkomsten

Minder tv kijken leidt tot omzetdaling bij Sanoma/SBS. Dat zoekt naar alternatieve inkomstenbronnen, zo meldt NRC. Peter de Mönnink, bestuursvoorzitter van Sanoma/SBS in Nederland, zet volgende week zijn handtekening onder de plannen van Ouders van Nu.

Het is een nieuw voorbeeld van de ‘crossmediale’ weg die Sanoma/SBS kiest voor zijn titels.

Sanoma/SBS bouwde in een jaar een succesvolle online tv-zender met Linda.tv. En het maakte van NUsport, onderdeel van zijn populaire nieuwssite NU.nl, zijn centrale sportmerk. Inclusief Champions League-voetbal op tv-zender Veronica.

Zo hoopt Sanoma, voor tweederde eigenaar van SBS Broadcasting, een “duurzaam mediabedrijf” te bouwen in een tijd waarin kijkers minder tv kijken en de concurrentie uit veel meer hoeken komt dan vroeger.

Lees verder bij NRC

Bron: NRC/Broadcast Magazine

Bericht delen