woensdag 17 januari 2018

Review MIPCOM 2016

MIPCOM, de internationale programmamarkt annex conferentie in Cannes, is nog steeds een must-attend event, blijkt uit de cijfers. Dat organisator Reed Midem steevast spreekt van 2.000 exposanten in het Palais des Festivals en circa 14.000 bezoekers uit 108 landen, van wie 4.900 inkopers inclusief 1.500 acquisition executives working for digital platforms and SVOD, het zal allemaal wel.

 

Maar ook uit onverdachte hoek wordt bevestigd dat MIPCOM toch wel the place to be is. Het Britse vakblad TBI hield een wereldwijd onderzoek onder distributeurs over trends en thema’s in de industrie, waarbij ruim 75% van de ondervraagden aangaf MIPCOM niet te kunnen missen (MIPTV in april is overigens nummer 2 met 61%). Enkele andere opvallende uitkomsten: 58% van de ondervraagden denkt dat inkomsten uit SVOD en andere digitale platforms snel die van de traditionele free to air- en betaaltelevisiekanalen zullen overtreffen en dat het genre drama in 2015 verreweg de grootste groei vertoont (aldus ruim 37%).

Dat bleek ook ditmaal weer in Cannes. “Drama is het nieuwe goud, zet dat maar boven je verhaal,” aldus producent Ewart van der Horst. In Broadcast Magazine is weer een uitgebreide terugblik op MIPCOM te lezen, met onder andere ook aandacht voor BlazHoffski, Talpa en Tuvalu. In de digitale versie van de novembereditie is bovendien extra informatie in woord en beeld te vinden over de bedrijven Metrological – ook in bijgaande video-impressie via Robert Cloudt – en Appiness.

Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen