Article header image

Publieke omroep marktleider in mei

De publieke omroepen behaalden in mei over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 28,5 procent, hiermee dalen zij iets (2,3 procent) maar blijven marktleider. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 25,5 procent (stijging van 0,8 procent) en de SBS zenders 15,0 procent.
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 32,3 procent, de zenders van RTL Nederland 30,4 procent en de SBS zenders 18,6 procent. In mei 2014 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 186 minuten. In mei 2013 was dit 189 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 5,0 procent van de totale kijkdichtheid in de maand mei.

In mei was het meest bekeken programma de finale van het Eurovisie Songfestival, met 5.149.000 kijkers, in april was dat The Passion (eveneens op Nederland 1) met 3.558.000 kijkers.

Bron: SKO/Broadcast Magazine
Terug naar overzicht