Article header image

Publieke omroep marktleider in maart

De publieke omroepen behaalden in maart over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,9 procent. De zenders van RTL Nederland realiseerden in deze maand een marktaandeel van 25,1 procent en de zenders van SBS 14,5 procent.
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 35,3 procent, de zenders van RTL Nederland 29,8 procent en de SBS zenders 17,8 procent.

In maart bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 201 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken, tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 4,8 procent van de totale kijkdichtheid in de maand maart. Dat blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek.

Het best bekeken programma in maart is Wie is de Mol?, uitgezonden op 20 maart op Nederland 1. Het programma trok 3.415.000 kijkers.

Bron: Broadcast Magazine/SKO
Terug naar overzicht