dinsdag 16 januari 2018

PowNed wil commercieel verder

Aspirant-omroep PowNed zal over een paar jaar niet fuseren met een andere publieke omroep. Dat zegt voorzitter en presentator Dominique Weesie, in een reactie op de ingrijpende bezuinigingsplannen van het kabinet bij de publieke omroep. Liever nog biedt hij zijn programma’s aan bij de commerciële omroepen, zo zegt hij.

In een gesprek met RTL Nieuws stelt Weesie: “Een fusie is niet aan de orde, ook als dat het einde van PowNed betekent als publieke omroep. We zijn een spel aangegaan dat eigenlijk tot 2016 duurt, maar nu worden tussentijds door het kabinet de spelregels veranderd.”

Weesie doelt daarmee op de 90.000 extra leden die Powned in 2014 moet hebben om door te mogen gaan. Ook al denkt de voorzitter dat ledenaantal wel te kunnen halen, noemt hij het ‘lachwekkend’ om te roepen ‘Word lid van PowNed’, als de omroep vervolgens samengaat met een andere organisatie.

“Wij hechten niet aan het publieke bestel. We hebben nu gewoon nog vier jaar de tijd om op kosten van de belastingbetaler het programma PowNews nog veel beter te maken en dan stappen we vervolgens over naar de commerciëlen. Het programma scoort vooral bij jonge hoogopgeleide mannen en is daarmee interessant voor RTL en SBS,” aldus Weesie.

 

Bron: RTL Nieuws

Bericht delen