dinsdag 16 januari 2018

Peter Mulder: ‘SBS zit in het groeipad’

Peter Mulder, de commercieel directeur van mediabedrijf SBS Broadcasting, laat in gesprek met 7 Ditches tv weten dat SBS, ondanks de huidige pittige tijden, in een groeiproces zit.

De samenwerking met Sanoma gaat uitstekend. Hij werkt goed samen met de CCO van Sanoma, Erik-Jan Gelink en over Peter de Mönnink die naast CEO van Sanoma Media Netherlands nu ook deze rol bij SBS gaat oppakken, zegt hij: “Hij snapt de cultuur, ik zie het hem zo doen”.

Die cultuur bestaat volgende Mulder uit ‘doeners’, die met passie en creativiteit gewend zijn om in een klein groepje hard en met hun hart te werken. Mulder vertelt verder onder meer over het nieuwe VT Wonen tv, waarbij de samenwerking tussen Sanoma en Talpa nog duidelijker vorm krijgt. Adverteerders kunnen zich mengen in de content van het programma, uiteraard rekening houdend met eventuele beperkingen door de mediawet. In de VOD-omgevingen op internet kan echter veel meer als het gaat om de samenwerking met de adverteerder, wat volgens Mulder weer mogelijkheden biedt.

Mulder is enthousiast over Utopia, dat misschien meer aan adverteerdersinkomsten had kunnen opbrengen, maar vooral Talpa en SBS dichter bij elkaar heeft gebracht. Momenteel werkt SBS aan een nieuw interactief datingprogrammaformat: Is this love, waarvoor SBS met flink wat adverteerders in gesprek is.

Bron: 7 Ditches TV/Broadcast Magazine

Klik hier voor het hele interview van Ronnie Overgoor met Peter Mulder voor het online tv-programma Profile op 7 Ditches TV.

 

 

 

Bericht delen