woensdag 17 januari 2018

NPO opent digitale brievenbus voor programma-voorstellen

Omroepen en televisieproducenten kunnen programmavoorstellen voortaan digitaal aanbieden bij de NPO via NPO Pitch. Deze nieuwe tool is vanaf vandaag toegankelijk via de vernieuwde website Over NPO.

Producenten kunnen nu ook rechtstreeks programmavoorstellen aanbieden bij de NPO. Voorzitter Shula Rijxman: “Met NPO Pitch en onze vernieuwde website zetten we de deur van de publieke omroep verder open naar de samenleving. We sluiten hiermee aan op de nieuwe Mediawet, om de publieke omroep toegankelijker te maken voor externe partijen.”

De tool is een middel om de programmavoorstellen te behandelen. Omroepen en producenten hebben daarvoor een inlog nodig. “De creatieve dialoog over programmavoorstellen tussen NPO, omroepen en producenten blijft gewoon bestaan”, benadrukt Rijxman. “Dat persoonlijke contact blijft waardevol.”

NPO Pitch is ontwikkeld door NPO en het Groningse internetbureau Goldmund, Wyldebeast & Wunderliebe. Via testpanels zijn omroepen en producenten nauw betrokken geweest bij de totstandkoming.

Particulieren of andere partijen dan omroepen en televisieproducenten die hun talenten of ideeën bij de publieke omroep kwijtwillen, kunnen op de nieuwe corporate site terecht op de pagina Publieksactiviteiten. Hier zijn publieksgerichte activiteiten van NPO en omroepen bij elkaar gebracht. Dit zijn bijvoorbeeld het bijwonen van opnamen, meedoen aan activiteiten rond programma’s of het aanmelden voor talentprojecten bij omroepen. De nieuwe site Over NPO is te vinden op over.npo.nl. NPO Pitch is daar te vinden onder de knop ‘Voor makers’.

Bron: NPO/BM

Bericht delen