Nieuwe identiteit voor Ziggo Sport
woensdag 17 januari 2018

Nieuwe identiteit voor Ziggo Sport

CapeRock heeft de nieuwe identiteit en zendervormgeving ontwikkeld voor Ziggo Sport. Sinds de lancering biedt de zender een breed aanbod aan sporten, zoals onder andere de Formule 1, Premier League, La Liga en NBA, aangevuld met de sport talkshows Peptalk en Rondo.

Het uitgangspunt voor de rebrand was om de identiteit van Ziggo Sport sterker te laten aansluiten bij ‘het plezier van Ziggo’, zo stelt CapeRock. Dat plezier komt visueel tot uitdrukking door het gebruik van fractals. Voor Ziggo Sport zijn deze fractals doorvertaald en toegepast op de verschillende sporten en sporters. Het resultaat is een energieke en dynamische look.

De sport idents laden de belofte op emotioneel niveau, waarbij de verbinding met echte sporters wordt gemaakt door hen te laten zien tijdens de voorbereidingen voor een wedstrijd. Zo wordt het verhaal van de voorbereiding en kunde van de atleet getoond en de aandacht voor detail en focus. De fractals worden toegepast op een manier waarbij de energie die vrijkomt uit de beweging en kracht van de sporters visueel ‘bevriest’.

CapeRock ontwikkelde de vormgeving voor alle Ziggo Sport kanalen, bestaande uit: sport idents, bumpers, promovormgeving, sport graphics en resultaten tabellen, muziek en sound design.

Bron: CapeRock/BM

Bericht delen