woensdag 17 januari 2018

NEP en Ngage Media partner H'sum Media Campus

NEP The Netherlands en Ngage Media zijn toegetreden als partner van Hilversum Media Campus. Samen maken zij zich sterk voor een leven lang leren in de mediasector, onder meer door te participeren in het Talent Development Program (TDP), een traineeship voor de media-industrie.

Aanstaande vrijdag vindt de eerste selectiedag plaats van het TDP. Dan selecteren deelnemende bedrijven, waaronder Ngage Media en NEP, talentvolle young professionals die hun eerste werkervaring gaan opdoen bij de partnerbedrijven.

Ralf van Vegten, CIO van NEP The Netherlands: “De vraag naar IT-specialisten in de media is groot, ook bij NEP. Onze mensen zijn de spil van het bedrijf. Wij stimuleren groei, innovatie en ambitie, omdat het voor ons in de sterk veranderende mediawereld van essentieel belang is kennis op het hoogste niveau in huis te hebben. Daarom bundelden wij eerder dit jaar onze krachten met MBO College Hilversum en startten samen de opleiding Mediatechnologie. Ook organiseren we speeddate-dagen om ons bedrijf onder de aandacht te brengen. Aanhaken bij Hilversum Media Campus is een logische stap in ons wervingstraject: het biedt vele mogelijkheden aanstormend talent aan te trekken en op te leiden – en daarvan profiteert de hele media-industrie.”

Ngage Media biedt adverteerders een netwerk van grote digitale schermen met nationaal bereik. Tevens adviseren ze vastgoedeigenaren en gemeenten. Xavier Tilman, Managing Partner: “Ngage Media loopt voorop als het gaat om innovatie en mediatechnologie. Via het Talent Development Program van Hilversum Media Campus kunnen trainees zich bij ons ontwikkelen tot professionals. We laten ons graag inspireren door jonge talenten en kunnen andersom talenten inspireren en motiveren in een zeer dynamische werkomgeving”.

Het Talent Development Program is een traineeship dat is afgestemd op de behoeften van de media-industrie. Het biedt een combinatie van werken en leren in de media waarmee deelnemers met diverse opleidingsachtergronden breed bijgeschoold worden tot allround mediaprofessionals. Meer dan 100 geïnteresseerde young professionals hebben zich aangemeld. Iets meer dan de helft is uitgenodigd zich te presenteren tijdens de selectiedag. TNEP, Ngage Media, United, Beeld en Geluid en JONCA selecteren dan talenten die voor 9 maanden een werkplek krijgen binnen hun organisatie. Daarnaast zijn er al mensen die bij United, RTL, Beeld en Geluid en BNNVARA het uitdagende ontwikkelingsprogramma gaan volgen. Alle trainees beginnen 3 oktober met het Talent Development Program.

De media-industrie kent een grote dynamiek en daardoor stellen bedrijven steeds meer eisen aan hun werknemers. De ambitie van Hilversum Media Campus is om opleidingen en bedrijfsleven beter met elkaar te verbinden en een platform te creëren voor een leven lang leren in de media. Deze ambitie wordt door een groeiend aantal bedrijven en onderwijsinstellingen ondersteund.

Bron: Hilversum Media Campus/Broadcast Magazine

Bericht delen