Media Jaarcongres expertsessies gratis toegankelijk
woensdag 17 januari 2018

Media Jaarcongres expertsessies gratis toegankelijk

Op 29 juni organiseren Beeld en Geluid en iMMovator voor de 10e keer het Media Jaarcongres (MJC) op het Media Park, die dit jaar in het teken staat van ‘A New World, A New Perspective’.

Tijdens het MJC komt de Nederlandse media-industrie bij elkaar om zich te laten bijpraten rondom de belangrijke ontwikkelingen in het huidige videolandschap. Naast het plenaire programma bieden verschillende MJC partners gratis expertsessies aan. In een klein(er) gezelschap komen tijdens deze sessies specifieke onderwerpen aan de orde. Thema’s zijn onder meer media en live events, data voor media, virtual reality en business voor media.

Aan de hand van verhalen, gesprekken en demo’s kijkt het MJC naar de toekomst en welke invloed het veranderende medialandschap daarop heeft. Onder leiding van dagvoorzitter Rens de Jong geven diverse topsprekers uit de media industrie hun visie op de nieuwe wereld. In het plenaire programma zijn er onder andere bijdragen van Arjen Lubach, Jørgen Madsen Lindemann (Modern Times Group) en Deborah Acosta (New York Times).

Expertsessies

De expertsessie Data4Media van iMMovator is gericht op de kansen die data biedt voor toepassingen in de media en de rol en noodzaak van de datascientist. 

Daarnaast organiseert iMMovator in het kader van het SAX programma de expertsessie Sport en Media innovaties, in deze expertsessie wordt er dieper in gegaan op het live meebeleven van grote sport en live events en het inzetten van data en beelden voor nieuwe diensten en visualisaties. 

Tijdens de expertsessie Virtual Worlds wordt er dieper ingegaan op de inspirerende toepassingen van Virtual, Augmented en Mixed reality in de media- en erfgoedsector. De Gemeente Hilversum organiseert een expertsessie in het kader van de Media Mile, een route langs verschillende mediahotspots in de stad.

Het Commissariaat voor de Media brengt jaarlijks in de vorm van de Mediamonitor verslag uit van de stand van zaken op de Nederlandse mediamarkt. Op 29 juni wordt een speciale editie gelanceerd, die de ontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar laat zien. Tijdens deze expertsessie worden de grote ontwikkelingen getoond, en gaat het Commissariaat in gesprek over de implicaties voor mediabeleid in Nederland.

De expertsessies worden tussen de drie plenaire sessies gehouden en zijn gratis toegankelijk, ook voor wie niet naar het plenaire MJC-programma komt. 

Bron: iMMovator/BM

Bericht delen