woensdag 17 januari 2018

Marktaandeel NPO toegenomen tot 34 procent

In maart 2017 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 185 minuten. In maart 2016 was dit 196 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken, tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 8,6 procent van de totale kijkdichtheid in de maand maart.

De publieke omroepen behaalden in maart 2017 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34,0 procent. Dat is een stijging ten opzichte van de vorige maanden. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,7 procent en de SBS zenders 14,3 procent. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 37,4 procent, de zenders van RTL Nederland 28,5 procent en de SBS zenders 17,9 procent. 

De gehele Top 10 van best bekeken programma’s in maart bestaat uit NPO 1-programma’s. Boer Zoekt Vrouw is de kampioen met 4.489.000 kijkers op 5 maart.

Bron: SKO/BM

Bericht delen