dinsdag 16 januari 2018

Lubbers wil Zodiak beter profileren

“Ik heb me nooit laten leiden door de lange termijn, carrièreplanning. Ik ben een redelijk intuïtief persoon en heb over het algemeen de goede keuzes gemaakt,” vindt Peter Lubbers. Nou ja, één keer niet, waardoor de huidige directeur van Zodiak Nederland weer een nieuwe weg is ingeslagen.

In Broadcast Magazine komt Lubbers (47) uitgebreid aan het woord, over zijn tijd bij onder andere RTL, Sport7, AVRO en FOX. Bij die laatste werkgever nam hij al na enkele maanden ontslag. “Laat ik het zo zeggen: mijn perceptie over de afspraken die we hebben gemaakt, de visie op de programmering en de dagelijkse bedrijfsvoering was anders dan die van mijn directe leidinggevenden.”

Uiteindelijk komt Zodiak Nederland (voorheen Palm Plus) op Lubbers’ pad. Sinds begin mei van dit jaar is hij de nieuwe algemeen directeur van het productiebedrijf, dat deel uitmaakt van Zodiak Media, een van de grootste onafhankelijke producenten van met name factual entertainment, drama en kinderprogramma’s.

Doelstelling voor de korte termijn is in elk geval Zodiak Nederland beter op de kaart zetten. “Ik vind dat we iets te ver onder de radar hangen, te bescheiden zijn,” erkent Lubbers. “Je hoeft jezelf niet te overschreeuwen, maar je kunt jezelf wel actief, met meer gezond zelfvertrouwen en gevoel voor de markt positioneren.”

Het complete interview met Peter Lubbers is te lezen in het oktobernummer van Broadcast Magazine. Nog steeds geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale abonneeactie!

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen