dinsdag 16 januari 2018

Jeroen Koopman valt in de prijzen

Jeroen Koopman van NewBe TV streek voor de vierde keer in Cannes neer en niet zonder succes: zo won hij met het programma Who’s In Who’s Out de International FRAPA Format Award 2012 in de categorie Best Multi Platform Format.

De jonge mediamaker is dankzij Who’s In Who’s Out min of meer geadopteerd door Sony, dat opties voor het programma kon noteren in India, de Filippijnen, Noorwegen, Finland en Australië. Koopman: “Het is eigenlijk de eerste wereldwijde interactieve dramaserie, waarvan kijkers via internet zelf onderdeel kunnen worden. Het gaat over een performing arts school, waar wordt gezongen, gedanst en geacteerd.”

Koopman kwam naar de MIPCOM met acht formats. Zo ook #kansloos, een tv-platform voor online talent dat tien minuten lang te zien is bij Veronica op de late avond. “Daar zijn heel veel positieve reacties op, dat pitch ik internationaal als #fail. Ik was nu ook gevraagd voor de zogeheten pre-MIP acquistions in Londen Daar kreeg ik de gelegenheid voor twintig verschillende producenten uit de hele wereld een aantal nieuwe dingen te pitchen. Dus nu blijkt dat het niet in Cannes gebeurt, maar een week eerder, haha.”

Koopman verwacht vooral veel van De Smaakmakers – Seasoners is de internationale titel – een avontuurlijk reisprogramma, en van een scripted reality show, “in de lijn van The Office.” Verder heeft hij drie kinderprogramma’s in ontwikkeling. “Tja, ik ben net vader geworden, dan krijg je dat…”
Veel meer over de MIPCOM is te lezen in de nieuwe editie van Broadcast Magazine die eind deze week verschijnt.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen