dinsdag 16 januari 2018

Hoens investeert ook in opleiding

Hoens aan De Zodde. Het zou de programmatitel van een dramaserie over een doorgedraaide cameraman in het Gooi kunnen zijn, maar dat is het natuurlijk niet.

Aan De Zodde, een malle straatnaam op het bedrijventerrein in Loosdrecht, is sinds 2008 Hoens Broadcast Facilities (HBF) gevestigd. Met 30 medewerkers, 20 complete camerasets, uitgifte, planning, sales en technische dienst uitgegroeid tot gewaardeerd middelgroot ENG-bedrijf.

Onafhankelijk opererend tussen drie grootmachten (DutchView, United, Facility House) houdt HBF zich knap staande. Sterker nog, 2012 was ‘het beste jaar ooit’ uit de vijftienjarige Hoenshistorie. In het juninummer van Broadcast Magazine komen oprichter Emile Hoens en algemeen directeur Ian van den Hoek uitgebreid aan het woord. Ze benadrukken ook het belang van opleiding. Zo is de Hoens Broadcast Facility Academy opgezet, een erkende opleiding in samenwerking met het GOC. In vijftien modules, variërend van techniek – video, audio, montage – tot belichting, cameravoering, draaiboek, nabewerking en beeldtaal speelt HBF Academy in op vragen van productiehuizen en omroepen die vaker met camjo’s willen werken, maar de kwaliteit van die beeldregistratie naar een hoger niveau willen brengen.

Hoens: “Ik moet ook eigen cameramensen uitleggen waarom we investeren in een opleiding voor camjo’s. Zij stelden: daar schieten we onszelf toch mee in de voet? Dat is niet helemaal waar. Bovendien, je kunt je ogen niet sluiten voor de realiteit. Opdrachtgevers hebben die behoefte.” Eind juli staat een vijfdaagse cursus Summerschool, Masterclass ENG-camera, op de kalender.
Alles over HBF is te lezen in Broadcast Magazine 325. Nog geen abonnee? Klik hier.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen