Article header image

Goed eerste half jaar BrandDeli

De zenders van BrandDeli hebben dit eerste half jaar afgesloten met een marktaandeel van 16,9% (20 t/m 49 jaar). Ondanks het EK voetbal is het marktaandeel in prime time (18.00-24.00 uur) ten opzichte van vorig jaar met 7% gegroeid naar 9,8%.
Ook op de jongere doelgroepen 20 t/m 34 jaar (+4%) en 13 t/m 19 jaar (+12%) werd flinke groei in prime time gerealiseerd. 24Kitchen, Comedy Central, Discovery, FOX Sports, ID, MTV en National Geographic Channel sloten dit eerste half jaar af met groei in primetime.
Ook voor kidszender Nickelodeon waren de eerste zes maanden van 2016 succesvol. Mede door de verhoogde focus op lokale content en aanpassingen in de programmering kwam het marktaandeel in de doelgroep 6 t/m 12 jaar uit op 17,4%, waarmee Nickelodeon marktleider binnen deze doelgroep was. De zender realiseerde in alle maanden groei ten opzichte van vorig jaar, over de hele periode resulterend in een stijging van 19%. Bron: SKO, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden, tijdvak 02:00-26:00 uur. Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur.
BrandDeli is het mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop van zowel spot als online en brand partnerships voor de lineaire en digitale tv-merken en online platformen van onder andere 24Kitchen, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC.

Bron: BrandDeli/Broadcast Magazine

 
Terug naar overzicht