dinsdag 16 januari 2018

Facility House bundelt de krachten

Donderdag om 18.00 uur is in Hilversum de naam bekendgemaakt van de nieuwe combinatie Viditech, Limited Label en Beta Beat: Facility House. Vorige week maakten de drie deelnemende bedrijven bekend dat zij hun krachten zullen bundelen in een nieuw, full service, facilitair bedrijf voor de media-industrie.

De nieuwe onderneming zal ENG, Postproductie en Multicamfaciliteiten gaan aanbieden, al dan niet in combinatie met crew. Facility House is per direct vanuit haar thuisbasis in Hilversum van start gegaan en is, in schaalgrootte, de derde partij op de markt na de AVI Team/DutchView combinatie en United Broadcast Facilities/Cinevideogroup.

“De naam Facility House dekt wat ons betreft precies de lading van hetgeen wij als nieuw bedrijf willen zijn: no-nonsense, maar wel met een warm gevoel van thuiskomen”, aldus mede-eigenaar Huyp Pieterse. Mede-initiatiefnemer Jan de Pijper licht toe: “We zijn een bedrijf van en voor televisiemakers, met de start van Facility House zijn de makers weer aan zet!”

Het gezicht en de uitstraling van Facility House is ontwikkeld door Sterk-ID Corporate Communicatie uit Hengelo. Zij hebben met het design de drie samenwerkende bedrijven als één merk krachtig neergezet. Hiermee wordt Facility House in de markt gepositioneerd als een hoogwaardige facilitaire partner. De subtitel ‘broadcast partners’ staat symbool voor de samenwerking.

Facility House biedt een compleet fullservice pakket voor omroepen en productiehuizen. Het bedrijf beschikt over twintig ENG sets, 25 editsuites en drie meercamerawagens. In september volgt het vlaggenschip van Facility House: een tien-camera HD wagen uitgerust met de modernste techniek. Het bedrijf is gevestigd aan de Arendstraat te Hilversum en telt inclusief deelnemende bedrijven ruim vijftig medewerkers.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen