Article header image

Facilitaire flexibiliteit op AVManifestatie

Tijdens de elfde editie van de AVManifestatie (AVM) geen uitbundige uitstalling van imposante apparaten en grootse primeurs. Niemand kon de kwakkelende economie negeren. Toch was de AVM niet de plek om te sikkeneuren. We moeten vooruit, maar hoe? De rode draad op de beurs: flexibiliteit.
Dat is bijvoorbeeld te zien bij camera’s. Ze worden handzamer, compacter en goedkoper. Sterker nog, “het kan al vrij snel gebeuren dat grote camera’s verdwijnen,” aldus Jip Barth van Canon. Niet alleen ervaren professionals zien de voordelen van flexibiliteit, ook de aanstormende generatie wil graag zelfstandig en onafhankelijk zijn. “Bij de jeugd is multimedia steeds meer in trek. Filmen, editing, script, ze willen het allemaal zelf in de vingers hebben,” vertelt Boy Ligtenberg van College of MultiMedia (CMM).

De grootste innovatie op de AVM was Adobe’s nieuwe toepassing: Creative Cloud. Daarmee kunnen bedrijven flexibel zijn met de inzet van mensen; iedereen die een bepaald deel van een project doet, kan daar gelijktijdig in werken. Op de AVM waren voor het eerst de drie grote facilitaire bedrijven DutchView, United en Facility House gezamenlijk vertegenwoordigd in een enorme tent, het Facilitair Plein, waaronder elk bedrijf een eigen loungehoek had. Dat dit goed uitpakte, bleek wel uit de vele positieve reacties van de bezoekers. Men vond het praktisch, gezellig en vooral gemakkelijk.

Alles over de AVManifestatie in de mei-editie van Broadcast Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier.

Bron: Broadcast Magazine
Terug naar overzicht