dinsdag 16 januari 2018

Facebook verslaat NOS als sterkste mediamerk

Facebook is volgens Nederlandse consumenten het sterkste mediamerk. De sociale netwerksite verdringt daarmee de nummer 1 van vorig jaar NOS naar een tweede plaats. De online merken zijn in opkomst, radio en print hebben het lastig, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek.

Interbrand heeft voor de zesde keer op rij de mediamerken in Nederland langs de meetlat gelegd.

In de Top 10 verdient de NOS speciale aandacht. Door de jaren heen is deze publieke omroep steevast hoog in de lijst te vinden. De NOS is al lang niet meer te bestempelen als tv- of radiomerk, maar bij uitstek multimediaal. National Geographic en Discovery Channel, allebei merken met een heel duidelijke signatuur, komen net als vorig jaar als sterk merk uit de bus. Dat geldt ook voor 24kitchen. De kookzender is wellicht een merk dat wat minder relevant is voor de grote massa, maar voor haar doelgroep uitermate duidelijk.

De Top 10 van 2015 ziet er als volgt uit:

1  Facebook
2  NOS
3  National Geographic
4  NPO 1
5  24Kitchen
6  LinkedIn
7  Discovery Channel
8  YouTube
9  NU.nl
10 Donald Duck

Bron: Interbrand/Broadcast Magazine

Bericht delen