dinsdag 16 januari 2018

Eyeworks breidt Advance uit naar Scandinavië

Advance, het Nederlandse crossmediabedrijf van Eyeworks, gaat van start in Scandinavië. Advance Scandinavia wordt een dochterbedrijf van Eyeworks Scandinavië met als hoofdkantoor Stockholm.

De Zweed Alexander Jamal (foto), die een achtergrond heeft als business- en conceptontwikkelaar voor het uitgeefconcern Bonnier, is aangesteld als managing director. Frans de Vries, oprichter en directeur van Advance Nederland, zal nauw betrokken zijn bij de uitrol van het bedrijf naar Scandinavië.

Advance Scandinavia richt zich op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms, veelal in nauwe samenwerking met adverteerders. Advance is in Nederland vooral bekend van de concepten Je Echte Leeftijd, Stay or Go, Volgens Mama, Verjaardagsalarm, Word Ik Rijk en Help Ons Kind Is Te Dik.

Alexander Jamal: “Advance’s business model combineert het beste van digitale media en tv. Advance Nederland heeft laten zien dat ze hiermee goed kunnen inspelen op deze groeiende behoefte van commerciële- en media partners. Op basis van mijn ervaring met het digitale medialandschap geloof ik dat Advance een sterke positie inneemt om mediaformats van de toekomst te ontwikkelen voor Multi platforms.”

Frans de Vries (oprichter en directeur Advance): “Voor mij heeft een internationale uitrol van Advance altijd op de agenda gestaan. Het was ook een belangrijke reden waarom we met Advance graag toe zijn getreden tot de Eyeworks Groep. Het is mooi om te zien dat we een jaar later samen de eerste internationale stap kunnen maken. Het past goed in deze tijd waarin adverteerders steeds minder grenzen zien en de consument haar weg naar interactiviteit als nooit tevoren weet te vinden.”

Bron: Eyeworks/Broadcast Magazine

Bericht delen