woensdag 17 januari 2018

Eurosport verhuist productie naar NEP

De productionele tak van sportzender Eurosport opereert sinds donderdag niet meer vanuit het Olympisch Stadion in Amsterdam, maar vanuit Hilversum, waar deze werd ondergebracht bij mediatechnologiebedrijf NEP The Netherlands.

In die partij vond Eurosport, sinds 2015 onderdeel van Discovery Communications, de partner voor een verbeterde productie voor haar kanalen in de Benelux.
 
In aanvulling op haar pan-Europese feeds, werkt Eurosport steeds meer met lokale programma’s en content. Daarnaast zet de sportzender voortdurend in op uitbreiding van haar sportrechtenportfolio, zowel internationaal als specifiek voor de Benelux. Met het oog op techniek en innovatie is de verhuizing van haar uitzendactiviteiten van Amsterdam naar NEP in Hilversum dan ook een logische ontwikkeling.
 
Om een maximale kwalitatieve (en logistieke) verbeterslag te maken, was een volledige verplaatsing van Eurosport’s uitzendactiviteiten van haar kantoor in het Olympisch Stadion in Amsterdam naar een speciaal voor dit doel gerenoveerde vleugel van NEP op het Media Park in Hilversum noodzakelijk. Door NEP zijn 4 dedicated production control rooms, 5 voice booths en redactie- en kantoorruimte gerealiseerd.
 
Gijs Poortman, Productiemanager bij Eurosport: “We zijn volop in beweging. En om ons de komende jaren nog meer te kunnen profileren als toonaangevende sportzender, is deze samenwerking een logische volgende stap. Met haar uitgebreide expertise op het gebied van innovatie en sportproductie, sluit NEP aan op onze wensen en ambities en zijn we nu, als zendergroep, voorbereid op toekomstige ontwikkelingen.”
 
Karel van der Flier, CCO bij NEP The Netherlands: “De keuze voor ons is het begin van een intensieve samenwerking op meerdere gebieden. We staan samen enorm sterk, zeker nu we onze krachten bundelen – ook met het oog op innovatieve, nieuwe manieren om content bij de consument thuis te brengen. Met deze samenwerking versnelt Eurosport haar strategie om content uit te breiden en nog meer kijkers te boeien, over meerdere devices en kanalen – en met exclusieve en premium sportcontent.”

Bron: Eurosport/BM
 

Bericht delen