Eurosport: passie voeden op Netflix-manier
woensdag 17 januari 2018

Eurosport: passie voeden op Netflix-manier

Het hoofdkwartier van Discovery Networks Benelux heeft een plekje in Amsterdam-Noord, temidden van een industrieel havengebied dat volop in ontwikkeling is. De omgeving biedt een mooie metafoor voor de stand van zaken bij Eurosport, sinds 2015 eigendom van Discovery Communications.

Trefwoorden: ontwikkeling, nieuwbouw, razendsnel. Er is dan ook werk aan de winkel: het nieuwe ‘Home of the Olympics’ heeft nog dertien maanden tot de Winterspelen in Pyeongchang. De eerste stap op de weg naar Pyeongchang vormt de verhuizing van de uitzendactiviteiten van het Olympisch Stadion in Amsterdam naar het Mediapark in Hilversum. “De ontmanteling van onze Amsterdamse studio’s is in volle gang,” zegt Gijs Poortman, Production Manager bij Eurosport. “In Hilversum ligt de technische infrastructuur al klaar, we zijn nu onder meer met personeelstrainingen bezig. Als alles volgens plan verloopt, kunnen we vanaf 1 februari live in Hilversum. Dat is voor ons een grote stap voorwaarts.”

Alles over de (lokale) strategie van Eurosport is te lezen in de nieuwe BM. Klik hier voor een abonnement.

Bron: BM

Bericht delen