dinsdag 16 januari 2018

Endemol Shine en Microsoft in branded content

Endemol Shine Nederland en Microsoft Advertising gaan internationaal samenwerken bij de ontwikkeling van branded content. Het initiatief is bedoeld om adverteerders meer mogelijkheden te bieden op de kanalen en platforms van Microsoft.

Anneke Schogt, Country Manager Microsoft Advertising Nederland: “Adverteerders kunnen vertrouwen op het grote bereik van MSN – vijf miljoen unieke bezoekers per maand – en andere kanalen van Microsoft, in combinatie met de creatieve content en concepten van Endemol Shine Nederland. Die combinatie levert een duurzamere verbinding met de doelgroep van adverteerders op en biedt verrassende nieuwe mogelijkheden naast traditionele online advertising.”

Laurens Drillich, algemeen directeur Endemol Shine Nederland, vult aan: “Het potentieel van MSN is op zichzelf al groot, maar door deze samenwerking kan de adverteerder die mogelijkheden nog beter benutten. Bovendien past het goed bij de ambities van het label Endemol Shine Beyond, waarmee we ons richten op de ontwikkeling van digital video en cross mediale concepten.”

Het eerste gezamenlijke project van Endemol Shine Nederland en Microsoft is de productie van #expressyourself voor Maybelline, naar aanleiding van het honderd-jarige bestaan van het cosmeticamerk. In dit project worden de creatieve mogelijkheden van branded content zichtbaar. Centraal in dit concept staat de Express Yourself tag: persoonlijke video’s met 50 vragen aan vrouwelijke influencers. Ook wordt er gebruik gemaakt van onder meer video teaser ads via MSN, Skype en Outlook en social media plugging.

Jurian van der Meer, commercial director van ESN en verantwoordelijk voor Endemol Shine Beyond in Nederland, licht de opzet van #expressyourself nader toe: “De kracht van dit concept is dat Maybelline nu veel intensiever en intelligenter kan communiceren met haar doelgroep. De inzet van creatieve content en interactiviteit zorgt ervoor dat de doelgroep onderdeel wordt van een brand experience, diagonaal door de kanalen en diensten van MSN.”

Bron: Endemol Shine/Broadcast Magazine

Bericht delen