Eerste Talent Development Program succesvol afgerond
woensdag 17 januari 2018

Eerste Talent Development Program succesvol afgerond

Het eerste Talent Development Program (TDP) van Hilversum Media Campus is succesvol afgerond. De achttien talenten die in oktober begonnen met deze combinatie van werken en leren, kregen gisteren hun certificaat uitgereikt. In negen maanden zijn zij opgeleid tot allround mediaprofessionals dankzij een combinatie van werkervaring en hoogstaande workshops en masterclasses.

De talenten hebben werkervaring opgedaan bij mediabedrijven als United, NEP en RTL. Alle talenten hebben na afronding van het TDP een contract aangeboden gekregen bij een mediabedrijf. Het programma is ontwikkeld door Hilversum Media Campus om jonge talenten een springplank te bieden voor hun carrière in de media-industrie. Tijdens het praktijkgerichte programma hebben de deelnemers hun kennis en skills verdiept en verbreed rond de inhoudelijke thema’s creatie, techniek & ICT, content en business. Ook zijn ze gericht getraind op skills als samenwerken, communiceren, probleemoplossend vermogen en creativiteit. Ze deden praktijkervaring op bij de deelnemende partners: RTL, BNNVARA, United, Beeld en Geluid, NEP, MAX, Ziggo en Ngage Media.

Maurits van der Goes, deelnemer en digital trainee bij RTL: “Het TDP biedt de kans om je te verdiepen in onderwerpen, bedrijven en collega’s op het Mediapark. Het was een leerzame, leuke en lastige eerste editie, die ik niet had willen missen. Daarmee is de basis gelegd voor de ontwikkeling van een multidisciplinaire kweekvijver van mediatalent.”

Caroline Dutry van Haeften, onderwijskundige en projectleider van het TDP, kijkt terug op een succesvolle eerste editie. De betrokken partijen (deelnemers, werkgevers, docenten) zijn over het algemeen te spreken over het TDP. Maar ze is ook al weer druk bezig met de volgende editie die in oktober van start gaat. Caroline geeft aan dat er elementen toegevoegd gaan worden aan de modules. “Zo gaan we iedere module een safari aanbieden om de praktijk meer aan bod te laten komen. Dit zijn dagen waarop de trainees achter de schermen kunnen meekijken bij verschillende bedrijven. Ook gaan we meer workshops aanbieden met concrete cases en een meerdaagse eindopdracht. Daarbij gaan we werken in multidisciplinaire teams. Iets wat in de media-industrie veel gebeurt, maar waar jonge professionals nog niet zoveel ervaring mee hebben. Verder hebben we een module ontwikkeld om op een gestructureerde wijze aandacht te besteden aan de ontwikkeling van professionele vaardigheden.”

Het volgende Talent Development Program begint in oktober. Potentiële deelnemers kunnen zich al inschrijven via de website van Hilversum Media Campus. Ook bedrijven die geïnteresseerd zijn om als werkgever onderdeel uit te maken van het programma kunnen zich nog aanmelden.

Bron: Hilversum Media Campus/BM

Bericht delen