dinsdag 16 januari 2018

Creatieve industrie in Hilversum groeit nog

Twee jaar geleden kwam Broadcast Magazine met een Dossier Mediahuisvesting, waarin de publieke omroepfusies hun schaduw vooruit wierpen: welke panden worden betrokken of verlaten? En wat blijft er over? De gemeente Hilversum maakte zich grote zorgen, maar de schade valt mee.

Van leegloop blijkt geen sprake. Sterker nog: de creatieve industrie in Hilversum groeide afgelopen jaar met ruim tweehonderd banen. In een twaalf pagina’s tellende special worden in Broadcast Magazine de huidige ontwikkelingen geschetst, ook vanuit het perspectief van de makelaars en vastgoedbeheerders. Els Kruijt, senior beleidsadviseur planologie en leegstandscoördinator bij de gemeente Hilversum. “De vraag is steeds: hoe kunnen we helpen? We willen de creatieve industrie, met name de media en multimedia, stimuleren zich te vestigen in Hilversum. Dan is het wel van belang dat we bereid zijn met ze mee te denken.”

Volgens gemeentecijfers (peildatum april 2013) omvat Hilversum 526 mediabedrijven, waar 7.959 mensen werken. De creatieve sector in totaal – inclusief de deelsectoren ‘creatieve zakelijke dienstverlening’ en ‘kunsten’ – kent 1.706 bedrijven met circa 12.200 werknemers. Daarmee is de creatieve industrie goed voor een kwart van de Hilversumse werkgelegenheid.

Meer lezen over de toekomst van het AKN-pand of het voormalige TROS-gebouw? In het juli/augustusnummer van Broadcast Magazine komen diverse betrokkenen aan het woord. Word abonnee en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

 

Bericht delen