woensdag 17 januari 2018

Broertjes: 'Mediastad zit in de lift'

Het imago van Hilversum zit in de lift. Waar enkele jaren geleden omroepen en mediabedrijven overwogen om de mediastad te verlaten, lijkt Hilversum nu juist weer meer aantrekkingskracht te hebben. Zo maakte Eurosport bekend Amsterdam in te ruilen voor het Media Park en gaat Omroep MAX daar uitbreiden.

Is Hilversum weer hot and happening? Volgens burgemeester Pieter Broertjes wel. Tijdens het gesprek met de burgemeester van HilversumsNieuws en GooiTV zei hij dat het imago van de mediastad beter is geworden. De plannen van Eurosport, MAX en eerder al de vestiging van Ziggo Sport op het Media Park zijn daar goede voorbeelden van. “Het is een mooie innovatie en ook versterking van het park”, zegt de burgemeester over deze voor Hilversum gunstige ontwikkeling.

Dat houdt allerminst in dat de gemeente rustig met de benen op tafel kan gaan zitten. Om aantrekkelijk te zijn en te blijven, moet Hilversum actief blijven. Dat is een taak waar Broertjes samen met wethouder Wimar Jaeger van Media zich veelvuldig mee bezighoudt.

“Die distributiekanalen gaan zo hard. Zo’n statig park als het Media Park lijkt voor de eeuwigheid, maar dat is het niet. Je moet blijven investeren in nieuwe ontwikkelingen en op zoek gaan naar nieuwe partijen en moderne partijen erbij halen. Je moet voortdurend blijven investeren en je daar als bestuur van deze stad mee bezighouden”, luidt zijn toelichting.

Bron: Hilversumsnieuws.nl/BM

Bericht delen