woensdag 17 januari 2018

Bright Day trekt 22.000 bezoekers

Bright Day, het grootste tech-event van Nederland, is afgelopen weekend in de Jaarbeurs in Utrecht door meer dan 22.000 bezoekers bezocht. Twee dagen lang stond Bright Day in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.

Hoofdspreker op zondag was de beroemde YouTuber Casey Neistat, die 8,2 miljoen abonnees op zijn kanaal heeft. De Amerikaanse filmmaker gaf mensen die zelf willen vloggen advies. “Doe iets anders, iets nieuws, wat anderen nog niet doen. Als je altijd de regels volgt, zal je geen succes hebben met je video’s. Je moet een beetje rebels zijn.”

Erwin van der Zande, hoofdredacteur van Bright, het techplatform van RTL Z: “Dit jaar was weer bigger better brighter, met wederom een uitverkocht huis. Ik hoop dat iedereen heeft genoten van deze zevende editie. Ik denk we onze naam nu definitief hebben gevestigd als hét grootste tech-fest in Nederland. Persoonlijk hoogtepunt was het bezoek van Casey Neistat. Het woord inspiratie wordt te pas en te onpas gebruikt maar zijn boodschap – Do what you can’t – raakt me echt en vond ook veel gehoor bij het publiek.”

Bezoekers konden bij de stands van onder meer Samsung, Conrad, Gazelle, Defensie, Tesla, Audi en Nokia Mobile zelf aan de slag met technologie of een blik op de toekomst werpen.

In een speciale thema-uitzending besteedt RTL Z op donderdag 23 november om 13.00 uur aandacht aan Bright Day. Reportages en livestreams vanaf Bright Day zijn hier terug te kijken.

Bron: RTL Nederland/BM

Bericht delen