dinsdag 16 januari 2018

BMS over evenementen en merken

538 volgt de polsslag van Nederland en dat betekent dat de zender door het jaar heen op meerdere evenementen aanwezig wil zijn. RTL Live Entertainment focust zich in 2015 op het ontwikkelen van eigen concepten; evenementen die op hun beurt content voor de tv-zenders creëren.

En AVROTROS is ervan overtuigd dat leden op inhoud afkomen. De omroep wil met haar evenementen de achterban bij het product betrekken. Tijdens de achtste Broadcast Media Society, in een studio in het fraaie pand van Viacom International Media Networks in Amsterdam-Noord, schoven aan tafel: Eric van Stade (directeur AVROTROS), Maurice Hols (general manager VIMN Benelux), Jacqueline Smit (CEO 538Groep), Sjoerd van Schooten (directeur RTL Live Entertainment), Marc Pos (regisseur, tv-producent en directeur King Canary) en Duncan Stutterheim (CEO Europa bij SFX en oprichter van ID&T).

Zoveel panelleden, zoveel smaken en aan presentatrice Bridget Maasland de taak om boven water te krijgen hoe het nu precies zit met wat evenementen doen voor een merk en andersom. Vast staat dat – ondanks de recessie – veel geld omgaat in deze tak van sport. Het afgelopen jaar telde de vaderlandse kalender maar liefst zevenhonderd festivals; meer dan in de hele VS. En Duncan Stutterheim kreeg maar liefst honderd miljoen euro voor ID&T, het organisatiebureau voor dancefeesten dat hij verkocht aan SFX Entertainment.

Onder grote belangstelling stortte de Broadcast Media Society zich op dit ‘hot item’. In het novembernummer van Broadcast Magazine een uitgebreide reportage in woord en beeld.
Nog steeds geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie!

In de video-impressie hieronder komt een aantal sprekers aan het woord.

 

 

 

 

 

 

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen