dinsdag 16 januari 2018

51,3 procent marktaandeel voor The Voice

Het RTL 4-programma The Voice Of Holland heeft vrijdag een marktaandeel gerealiseerd van ruim 51 procent. 3.627.000 kijkers volgden de uitzending. Het aansluitende Hotter Than My Daughter profiteerde hiervan en trok 2.061.000 kijkers. Over de hele avond gemeten wist RTL een marktaandeel te behalen van 36,4 procent in de 6+ doelgroep. Nederland 1 scoorde 16,0 procent en SBS 6 6,6 procent, zo blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek.

Vorige week trok The Voice Of Holland 3.298.000 kijkers. Het cijfer van afgelopen vrijdag benadert het recordaantal van 3.744.000 kijkers die in januari zagen hoe Ben Saunders de finale van het eerste seizoen won.

“Er zijn nu al 45 landen die het programma willen uitzenden. Dat zijn ongeveer alle landen die zo’n show aankunnen,” stelt producent John de Mol (Talpa) in De Telegraaf.

“En dan zijn er nog de landen die de hele uitzending kant en klaar kopen. De Franse aflevering gaat bijvoorbeeld door naar een paar Afrikaanse landen. De Amerikaanse versie gaat ongewijzigd naar Singapore. Als je deze verkopen meetelt zijn er tachtig landen waar The Voice straks te zien is. Ongehoord,” aldus De Mol.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen