woensdag 17 januari 2018

Comedy Central scoort met The Roast of Gordon

Comedy Central scoorde gisteravond met The Roast of Gordon. In totaal stemden 1,1 miljoen kijkers (6+ jaar) af op de show en haalde de zender een marktaandeel van 14% in de leeftijd 20-49 jaar. De première-uitzending werd door 464.000 mensen gezien. De overige kijkers zagen de herhaling, of keken online.

Niet alleen Gordon, ook het panel bestaande uit Bridget Maasland, Sophie Hilbrand, Peter Pannekoek, Erland Galjaard, Erik de Zwart, Sander Lantinga en Bobbi Eden onder leiding van ‘roast master’ Jörgen Raymann werd door hun collega’s niet al te zachtzinnig aangepakt. Kijkend Nederland kon de humor meer dan waarderen. The Roast of Gordon deed het internet ontploffen #GordonRoast was trending topic gedurende de hele avond en genereerde 7 miljoen impressies.

Van cokegebruik tot seksuele voorkeuren tijdens The Roast of Gordon bleef geen onderwerp onaangeroerd. Gordon en de roasters werden genadeloos geconfronteerd met hun verleden door hun ‘frennemies’. Judith Peters, VP en Channel Head Comedy & Entertainment bij Viacom Benelux: “Met deze avond hebben we aan het Nederlandse publiek laten zien waar we als Comedy Central voor staan: messcherpe humor. Aan de sterke kijkcijfers en online buzz kunnen we zien dat dit wordt gewaardeerd. We hebben met The Roast of Gordon iets neergezet waarmee tv-kijkend Nederland kiest voor Comedy Central.”

In het van oorsprong Amerikaanse format worden zogenaamde Roastees geconfronteerd met gênante momenten en opvallende eigenschappen. Maar ‘We only roast the ones we love’. The Roast of Gordon is de eerste Nederlandse editie van het programma.

The Roast of Gordon is terug te zien via deze link, uitgesteld kijken en in de herhaling op Comedy Central.

http://theroast.comedycentral.nl

Bericht delen