dinsdag 16 januari 2018

Ster adviseert minder Tom de Ridder

NPO Radio 1 luisteraars ergeren zich groen en geel aan de reclamespotjes met Tom de Ridder. Alle negatieve reacties hebben ertoe geleid dat Ster heeft besloten met MKB Brandstof in gesprek te gaan om de frequentie van de spotjes te verlagen.

Want de hoge frequentie waarmee de reclame wordt uitgezonden is de grootste ergernis van de luisteraars. Voor sommigen is dit zelfs een reden om weg te zappen of de radio uit te zetten.

Hoewel Ster vrij is om zelf afspraken te maken met adverteerders, kan de organisatie alleen advies geven en verder weinig doen aan de veel besproken reclame. “De inhoud en frequentie wordt bepaald door de adverteerders zelf”, zegt communicatie director Sabine van Aken van Ster in het NOS Radio 1 Journaal. “We hebben in dit geval wel geadviseerd de frequentie naar beneden te halen.”

Ook zendermanager Laurens Borst wil dat graag. “In ieder reclameblok zo’n spotje, dat lijkt me een beetje te veel van het goede.”

Bron: NOS/Broadcast Magazine

Bericht delen