dinsdag 16 januari 2018

Nieuwe look & feel Q-music

Q is niet meer goed voor je. Nee, jíj bent goed voor Q. Maandagmorgen maakte Q-music aan een select gezelschap journalisten een nieuw logo en baseline bekend: You make us Q. Op 31 augustus, de dag dat het radiostation tien jaar bestaat, introduceert Q-music de nieuwe look & feel. Vanaf dat moment is Q is good for you niet meer.

Q-music werd tien jaar geleden met een hoop tromgeroffel in de markt gezet, de marketingmachine draait sindsdien op volle toeren. Met succes, want het station liet een stijgende lijn zien – een dip in 2011 werd meteen aangepakt. Inmiddels heeft het product het merk ingehaald. Algemeen directeur – voorheen marketing directeur – Robert Bernink: “Het radiomaken is in de afgelopen tien jaar veranderd. De programma’s speelden daarop in, maar het logo en de baseline bleven achter. Het tienjarig bestaan van Q-music is een uitgelezen moment om daar verandering in te brengen: preach what you practice in plaats van practice what you preach.” De ambitieuze directeur heeft zich als doel gesteld om over drie tot vijf jaar het grootste commerciële radiostation van Nederland te zijn.

Het tienjarig jubileum gebruikt het station vooral om juist vooruit te kijken naar de komende tien jaar. Programmadirecteur Iwan Reuvekamp: “Het is koffiedik kijken, want de ontwikkelingen van de afgelopen tien jaar hadden we ook nooit van tevoren kunnen verwachten. Zowel de technische als de inhoudelijke; wie had ooit gedacht dat Mattie & Wietze zo’n succes zouden worden? Maar we hebben een stip aan de horizon geplaatst en daar mikken we op. We gaan de gebruiker meer centraal stellen en onderzoeken nu hoe we radio kunnen veranderen van een massa- tot een few-product. Met content die alleen voor jou interessant is. Zit je op kantoor, dan heb je bijvoorbeeld geen behoefte aan verkeersinformatie. Personalised radio. We hechten waarde aan de nieuwe generatie radiomakers. De generatie die alle techniek en online mogelijkheden doodnormaal vindt. We blijven jonge mensen opleiden om te waarborgen dat we radio blijven maken van deze tijd.”

De transitie naar de nieuwe baseline zal voor luisteraars merkbaar worden in een vernieuwde (audio)vormgeving en in communicatie-uitingen. Op de radio zal Q-music vooral aandacht blijven geven aan popmuziek. Daarnaast draait het bij Q-music om positiviteit, beleving en acties die relevantie bieden aan de luisteraar.
Intussen wordt de laatste hand gelegd aan alle aanpassingen. Van de microfoons tot de lichtbak op de gevel en van de jingles tot de koffiekopjes.

Bron: Broadcast Magazine

 

Bericht delen