dinsdag 16 januari 2018

NPO Radio 2 marktleider

NPO Radio 2 is met een marktaandeel van 13,3 procent marktleider in de periode december 2014 – januari 2015.  De zender houdt daarmee de stijgende lijn vast. NPO Radio 2 pakt aan het eind van het jaar traditioneel uit met de Top 2000. Ondanks diverse acties van de concurrentie, leverde dat dit jaar een marktaandeel van één procentpunt hoger op dan vorig jaar.

Het effect op de overige zenders was wisselend. Radio 538 deed het goed. De zender haalde in december en januari een marktaandeel van 10,8 procent, een royale 1,5 procentpunt hoger dan vorig jaar. De hardste klappen vielen bij NPO 3FM. De zender zag ondanks Serious Request het marktaandeel datlen tot 10 procent, 1,8 procentpunt lager dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook Sky Radio zag het aandeel dalen met 0,7 procentpunt.

ORN scoorde 0,4 procentpunt lager dan vorig jaar maar ten opzichte van de afgelopen maanden laten de regionale radiozenders herstel zien. Radio Veronica zit nog niet in de lift en Q-music scoorde hetzelfde marktaandeel als een jaar geleden – 8 procent. Daarmee is de groei van afgelopen jaar teniet gedaan.

Bron: Nationaal Luisteronderzoek/Broadcast Magazine

 

Bericht delen