dinsdag 16 januari 2018

Nieuwe app van 538 speelt in op veranderende mediaconsumptie

538 presenteert een nieuwe en mobile first verschijningsvorm van radio. De app-gebruiker schakelt snel en makkelijk tussen liveradio en on demand, TV 538, een eigen muziekplaylist, de negen digitale stations en alle hoogtepunten van 538. 

De app is getest door de dj’s van 538.

Edwin Evers: “Natuurlijk kun je Evers Staat Op gemakkelijk live luisteren via de app. Wat ik ook mooi vind is dat je je favoriete nummers en interviews eenvoudig kunt toevoegen aan een persoonlijke playlist. Ook zag ik dat de app gekoppeld kan worden aan Spotify en binnenkort ook aan Juke en andere veelgebruikte muziekdiensten.”

Coen Swijnenberg zegt over de app: “De beste fragmenten uit onze show wissel je in de app gemakkelijk af met een live optreden of één van de negen digitale stations.”

Sander Lantinga vult aan: “Ik gebruik de app van 538 vaak en stel daar dan mijn ‘eigen 538’ in samen. Het is leuk om oude fragmenten van bijvoorbeeld Lovers x Haters of andere 538-programma’s terug te kijken terwijl ik andere dingen aan het doen ben.”

Jeroen de Bakker, CMO Brand & Online Talpa Radio: “De behoeftes van de 538-luisteraar veranderen niet, maar het gedrag en de wijze van mediaconsumptie wel. Live naar de radio luisteren is met 144 minuten per dag (oftewel 76 procent) de grootste audiobron, gevolgd door de muziekdiensten met 12 procent luisteraandeel per dag, blijkt uit onderzoek van NLO. Wel zien we een verschuiving naar online luisteren en online video consumptie. 538-fans bepalen steeds vaker zelf waar en wanneer ze intunen en nu steeds meer gebruikers onbeperkt mobiele data hebben wordt er onderweg veel meer live radio geluisterd.”

538 heeft samen met haar gebruikers problemen in kaart gebracht, praktische oplossingen bedacht en getest en gevalideerd. De iOS en Android apps zijn gebouwd op het Native Reactie framework. Voor het streamen van de muziek wordt gebruik gemaakt van het Triton Stream platform wat zorgt voor een stabiele luisterervaring, beter inzicht in luistergedrag en de basis legt voor targetted audio advertising. De app is ontwikkeld in samenwerking met Q42, Unitid en Polteq. 

De vernieuwde app is gratis te downloaden via 538.nl/app en is beschikbaar voor Apple en Android. Gebruikers van de 538 app kunnen de nieuwe versie updaten via de app stores.

Bron: Talpa Radio/BM

Bericht delen